Szombathétfő: testvérosztály program, 2. és 6. osztály
2018. október 14. írta: Zoltán Bede

Szombathétfő: testvérosztály program, 2. és 6. osztály

mrz

Október 13-án, szombaton egyre gyakrabban - túlnyomó részben az oktatási intézményekben - előforduló különleges napunk volt: a hungarikum-időhurok napja, azaz péntek és vasárnap között egy hétfő. Ezt és az évszakhoz képest meleg időt használta ki arra a második és a hatodik osztály, hogy közös kirándulást és irodalmi vetélkedőt szervezzen.

Fogaskerekűvel utaztunk a Széchenyi-hegyre, majd onnan a Gyermekvasúttal (20. századi olvasók számára Úttörővasút) mentünk a Szépjuhászné megállóig, ahol a vasútnál szolgáló két hatodikos diákunk, Galambos Lili és Bődi Patrik az érdeklődőknek rövid előadást tartott az állomás berendezéseiről és működéséről.

Az állomásról az erdőn át gyalog mentünk a Hűvösvölgyi Nagyrétre, ahol csatlakozott hozzánk Málna, az apró tacskó is. Útközben alkalmunk nyílt arra, hogy közösen értelmezzük az erdei ösvény feliratait és jelzéseit.

A réten a két osztály vegyes csapatai Lázár Ervin Négyszögletű kerek erdő című műve alapján összeállított irodalmi kvízt oldottak meg, és geocaching-gel és Málna tacskóval töltötték az időt a szülők megérkeztéig.

On the 13th of October we had an increasingly frequently occuring extraordinary day that mostly happens in educational institutions: the day of the Hungaricum-timeloop i.e. a Monday between Friday and Sunday. Year 2 and 6 used this and the unusally warm weather to organize a trip and literary quiz.

We took the cog-wheel train to Széchenyi-hegy and the Gyermekvasút (Chlidren's Rail or, for readers from the 20th century Pioneers' Rail) to Szépjuhászné station where Lili Galambos and Patrik Bődi, two of our students serving at the railways gave a brief presentation on the equipment and operation of the station to those who were interested.

We walked from the station down to Hűvösvölgyi Nagyrét through the forest where we were joined by Málna the Dachshund. On our way we took the opportunity to interpret the writings and signs along the forest path.

On the meadow the joint teams of the two classes solved a literary quiz based on Ervin Lázár's book called The Four-square Round Forest, and spent the time by geocaching and chasing Málna until the parents arrived.

20181013_093950.jpg20181013_094035.jpg

A Gyermekvasúton. On the Children's Rail.

20181013_104621.jpg20181013_104605.jpg

Állomás-előadás. Station presentation.

20181013_123155.jpg

Málna.

20181013_125422.jpg

Vetélkedő. Quiz.

A bejegyzés trackback címe:

https://szmblog.blog.hu/api/trackback/id/tr1114300193

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása