South England Study Trip
2024. október 08. írta: Zoltán Bede

Mihály István - Mr Steve

1.NAP- ÚTRA KELTÜNK – IRÁNY A BRIT FŐVÁROS

A hajnali órákban találkoztunk a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, ahonnan járatunk indult. A reggeli órákban érkeztünk meg Londonba. Egy kellemes tempójú sétát tettünk a Westminster-negyedben, melynek során érintettük a város legfontosabb nevezetességeit (Buckingham Palace, Big Ben, Parliament, Westminster Abbey, St James’s Park, Trafalgar tér…). Majd rövid szabadprogram következett a Piccadilly Circus – Leicester Square – Covent Garden környékén. Délután indultunk Anglia déli részére, ahol találkoztunk a családokkal, akik meleg vacsorával vártak bennünket Worthing városkában illetve elszállásolták tanulóinkat.

During the first day of our trip we flew over to England to start our special study trip and language course. On the first day of our visit we could see all the famous sights in London: Buckingham Palace, Big Ben, Parliament, Westminster Abbey, St James’s Park, Trafalgar Square and many other things..The English Family Accomodation Agency organized family based bed and breakfast facilities for our students, they were waiting for us in Worthing near the Atlantic Ocean after 7 pm every day. So students could spend their nights with British families in their homes.

Kifelé. Outbound.

Érkezéskor. Upon arrival.

2. NAP -A CSEMPÉSZEK NYOMÁBAN

Reggeli után nyelvtanfolyamra mentünk, Les, John és Richard voltak tanáraink. Délután Hastings nevezetességeit ismertük meg bérelt buszunkon utazva. Siklóval utaztunk a hegytetőn, ahol a pazar panorámán és a vár romjain kívül a Smugglers Adventure földalatti labirintusát is megcsodálhattuk, megismerkedve az egykori csempészélet izgalmas részléteivel

The second day of our trip was really about exploration. we met our language teachers: Les, Richard and John. In the afternoon we could see the neighbourhood, we could travel by a funicular and we went down under in a smugglers’ tunnel.

Vidám csempészek. Cheerful smugglers.

3. NAP - LÁTOGATÁS EGY FŐÚRI KASTÉLYBA

Reggeli után nyelviskolába mentünk. Délután  Norfolk grófjának napjainkban is lakott kastélyába, az Arundel Castle-be látogattunk el, ahol a kastély szemet gyönyörködtető termei és a mesébe illő szépségű parkok vártak bennünket.

After our language course we could see the beautiful Arundel Castle where the Duke of Norfolk lives. We were really impressed by the long history of the place, the nice decor and lush gardens.

Kastély. A castle.

Találd meg az esőkabátot! Spot the raincoat.

4. NAP -EGY NAP AZ ANGOL RIVIÉRÁN

Reggeli nyelvtanulás után, délután vonatra szálltunk és az angol Riviéra legszebb városába, Brightonba kirándultunk, ahol megtekintettük az egykori királyi nyaralót, a Royal Paviliont, valamint a tenger élővilágát bemutató Sea Life Centre akváriumait. A csoport szabadprogramot is kapott a Brighton Pier-en és környékén. A nap megkoronázásaként a világ legmagasabb mozgó kilátójából 138 méteres magasságból tekintettünk  le a városra és a Riviérára. Este hazavonatoztunk  szállásainkra.

This day was very special as after our language lessons we could travel by train to Brighton. We could see the nice sea front with the pier, the Royal Pavilion and then we went up to see the view in a glass capsule. The 360-degree moving capsule was an amazing viewpoint.

Emberek a parton. People on the beach.

Lásd a kilátót! Look! An overlook!

5. NAP - HADIKIKÖTŐ ÉS HADURAK ERŐDJE

Reggeli után utoljára mentünk nyelviskolába, ahol eredményes munkánkat elismerték oklevelekkel. Délután  Portsmouth városába utaztunk, ahol megcsodáltuk a város egyik új jelképét, a csodaszép, hófehér Spinnaker Tower épületét és megtekintettük a Historic Dockyards tengerészeti múzeumot, ahol sok minden más érdekesség (hajózás a kikötőben, HMS Warrior, interaktív bemutató a csatákról stb.) mellett felkerestük az ország zászlóshajóját: Nelson admirális híres Victory-ját. Csodás volt látni a Mary Rose hajót és megmentésének történetét.

After our usual language classes all students received their certifiacates which proved how satisfied the teachers were with our students’ English language abilities. Then we could visit famous ships in the port of Portsmouth, we learnt about their past during a guided tour. Victory and Mary Rose are very spcial ships, the best thing is that you can still see them after hundreds of years. The museum was really interactive, plus we could see real soldiers near HMS Warrior.

Oklevelek. Certificates.

Victory.

6. NAP - KIRÁLYI BÚCSÚ

Reggel elköszöntünk a szállásadó családoktól, majd busszal Windsorba látogattunk, ahol a Windsor Castle-t, a királyi család egyik leghíresebb rezidenciáját fedeztük fel, megcsodáltuk a híres Eton College épületét. Innen mentünk a repülőtérre, ahonnan gépünk az esti órákban indult, szombat hajnalban értünk haza.

On the last day of our visit we said goodbye to our host families and before flying home we could explore Windsor Castle.

We were really impressed once again. The whole trip is such a nice memory now.

Utazók. Travellers.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.