Olasz Márta, az Osztrák-Magyar Európai Iskola pedagógusa
2024. október 16-án, szerdán lehetőségünk volt meglátogatni egy magyar alapítványi iskolát. Az oktatás nyelve az első osztálytól kezdve túlnyomórészt angol. Nagyon lenyűgözött bennünket mind a tanulók, mind a tanárok magas nyelvi színvonala.
Zenei, néptánc, művészeti, természettudományos, művészettörténeti és angolórákat látogathattunk meg. Nemcsak a zenében, hanem a természettudományokban és az angolban is volt éneklés. Ez azt a benyomást keltette bennünk, hogy ebben az iskolában jelentős a zenei hangsúly. Az egyes tanórákon intenzív munka folyt, a tanárok nagy energiával és változatos módszerekkel tanítottak. Művészetben például a Halloween témához kapcsolódó szókincsbővítéshez a projektort használták az elején. A nem megfelelő szavakat a tanulók kopogtatással törölhették. A fennmaradó időben a két tanár úgy irányította a gyerekeket, hogy szinte mindig mindenki ugyanott tartott, és a 45 perces óra végére szinte mindenki előtt ott volt a kész eredmény.
A természettudományos óra a paprikáról és a paradicsomról szólt. A tanítás során valódi tárgyakat, éneket, közös (röpiratos) szövegolvasást, memorizálást kívülről, PowerPoint prezentációt, 2 játékot, háttérzenét és a füzet kitöltését használták a képernyőre vetített könyv segítségével.
A tanárok sok energiát és energiát fektettek az órákba.
Az iskola válogathat a tanulók között, több a jelentkezés, mint ahányat el tudnak fogadni. Az általunk megfigyelt módon történő tanítás egyébként valószínűleg nem lenne lehetséges, ha az iskola nem tudna a diákok között válogatni.
Köszönjük szépen a lehetőséget, hogy összegyűjthettük ezeket a benyomásokat. Az iskolákkal ellentétben, ahol mi tanítunk, sokkal nagyobb hangsúlyt fektetnek a homogenitásra. Nagyon izgalmas volt ezt a saját szemünkkel látni és részt venni.
Fantasztikus volt ez a szakmai délelőtt!